Hearthstone QPALAN 2018

  • A bajnokság szabályai

    • Important!

      A teljes bajnokság helyben, a QPALAN döntő időpontjában, tehát szeptember 27-én (szerdán) 17:00-tól, az FNT-ben lesz megtartva.

    • Important!

      Minden résztvevő hozzon magával valamilyen, Hearthstone futtatására alkalmas eszközt (telefon, tablet, laptop, stb…)

    • A bajnokságon maximum 16 csapat vehet részt, minden résztvevő csapatnak pontosan egy játékost kell neveznie.
    • Minden játékosnak rendelkeznie kell legalább 3 db, egyenként pontosan 30 db kártyából álló (tehát a játékban használható) paklival (amelyek különböző class-ok paklijai, természetesen). A paklik tartalmára ezen felül nincs megkötés, wild kategóriába tartozó kártyákat is tartalmazhatnak.
    • A struktúra single elimination lesz (tehát egy vesztett meccs elég a kieséshez).
      Azon két játékos számára, akik közvetlen a döntő meccs előtt (tehát az utolsó előtti meccsen) esnek ki, lehetőséget adunk egy bronzmeccsre a harmadik helyért.
  • A meccsek menete

    • Az egyes meccsek BO3 szerint fognak zajlani, tehát egyenként maximum három körből állnak, és meccsenként két nyert kör szükséges a meccs megnyeréséhez.
    • Minden meccs előtt a játékosok kiválasztanak 3 db (különböző class-hoz tartozó) paklit, amelyekkel játszani szeretnének a meccs folyamán. Az adott meccsben belül csak ezeket a paklikat használhatják.
      A meccs kezdete előtt a három kiválasztott class-t közlik az éppen aktuális ellenfelükkel.
    • Miután a meccs kezdése előtt mindkét fél megismerte, hogy az ellenfele mely 3 class-t kíván játszani, egyet ki kell választania azok közül, amelyet “bannol”, tehát a meccs során az ellenfele a kiválasztott class-t nem használhatja.
      Azt, hogy melyik fél bannol először, a felek közös megegyezéssel, vagy amennyiben nem tudnak megegyezni, pénzfeldobással döntik el.
    • Amennyiben egy játékos a meccsen belül már nyert egy kört az egyik class-szal, azt a class-t nem használhatja újra az adott meccsben (tehát a 2 db rendelkezésére álló class (és pakli) közül a másikra kell váltania)
  • Példameccs

    • A beosztás szerint Izidornak és Ignácnak kell játszania egy meccset egymás ellen.
    • Izidor megmutatja Ignácnak az általa kiválasztott 3 db class-át. Ezek a Druid, Priest, és Hunter.
    • Ignác is megmutatja Izidornak az általa kiválasztott 3 db class-át. Ezek a Paladin, Priest, és Shaman.
    • Izidor udvarias, és pénzfeldobás helyett megengedi Ignácnak, hogy előbb bannoljon.
    • Ignác fél a Druid-tól, ezért kibannolja.
    • Izidor ezután kibannolja Ignác Paladinját.
    • Az első körben Izidor a Priest-jét, Ignác pedig a Shaman-ját hozza. Ezt a kört Izidor nyeri.
    • Mivel Izidor az előző körben nyert, ezért a második körben a Priest-jét nem használhatja, és mivel a Druid-ja bannolva van, ezért más választás híján a Hunter-ét hozza.
    • Ignác (meglepő módon) szereti a Shaman-t így a második körben is azt hozza.
    • A második kört Ignác nyeri, így egyenlítve ki a meccset. Mivel ezt a kört a Shaman-jával nyerte, ezért azt már nem használhatja a harmadik körben. Mivel a Paladin-ja bannolva van, ezért más választás híján a harmadik körben kénytelen a Priest-jét hozni.
    • A harmadik körben (kizárásos alapon) Izidor a Hunter-jét, Ignác pedig a Priest-jét használja.
    • A harmadik kört (és ezáltal a meccset is) Izidor nyeri.

Permanent link to this article: https://lano.sch.bme.hu/qpalan-hearthstone/